Netwerken via Linkedin, Twitter en Facebook

Alleen een website is niet meer genoeg om zichtbaar te zijn op internet. Aanwezigheid op sociale netwerken vergroot uw online vindbaarheid en kan u nieuwe klanten en contacten opleveren.

Door uw aanwezigheid op sociale netwerken bent u beter vindbaar en bereikbaar voor potentiële klanten Reeds bestaande contacten blijven op de hoogte van wat u doet en kunnen snel reageren op uw activiteiten.Ook bij het zoeken naar een nieuwe baan kan een zorgvuldig samengesteld profiel op LinkedIn of Facebook en een interessant Twitter-account van nut zijn. In de training Netwerken met LinkedIn, Twitter en Facebook van SPIN OFF Communicatie gaat u aan de slag met uw eigen profielen op sociale netwerken om uzelf en uw organisatie zo goed mogelijk te presenteren en interessante contacten aan te knopen.

U leert onder andere

• hoe u een goed profiel aanmaakt
• uw online zichtbaarheid te vergroten
• zoeken naar groepen
• deelnemen aan discussies
• zoeken naar (oud)collega’s en vakgenoten
• hoe u kennis en informatie deelt en haalt
• welke informatie geschikt is om via sociale netwerken te delen
• te volgen wat over u en/of uw organisatie wordt gezegd online
• wat het verschil is tussen een persoonlijk en een professioneel Facebookprofiel
• LinkedIn aan Facebook en Twitter te koppelen

Deze sociale media-training is uitermate zinvol voor

• medewerkers van marketing- en communicatieafdelingen
• bedrijven en non-profit organisaties die op zoek zijn naar nieuwe contacten
• zelfstandigen
• werkzoekenden
• iedereen die veel moet communiceren

Aanbod
Tijdsduur: één dagdeel
Aantal deelnemers: maximaal acht deelnemers
Inschrijving: open inschrijving en in-company

De trainer
De sociale mediatrainingen worden gegeven door Marie-José Klaver. Zij werkt sinds 1996 als internetjournalist en houdt zich sinds het prille begin bezig met sociale media. Voor NRC Handelsblad heeft ze in de periode 2003-2010 een weblog bijgehouden. Sinds 2008 traint Marie-José medewerkers in verschillende organisaties, waaronder het Fries Museum en het Gemeentearchief Rotterdam, in het gebruik van sociale media.