Sociale Media: wat, waarom, hoe?

Sociale media en Web 2.0 zijn geen hype, maar wat moet je er eigenlijk mee? Een Hyves- of Facebookpagina – en dan? Moet je bloggen, twitteren of een community beginnen?


In de basistraining Meer weten over sociale media van SPIN OFF Communicatie worden de belangrijkste principes van het sociale web uitgelegd. Welke websites en toepassingen zijn er en waar kunt u ze voor gebruiken? Na het volgen van deze training heeft u een goed overzicht van de gangbare sociale media-toepassingen en kunt u beslissen welke u in wilt zetten voor uw organisatie.

U leert onder andere

• de principes van het sociale web: interactie, meedoen, delen en reageren
• hoe sociale media communicatie en relaties veranderen
• voor welke successen deelname aan sociale media kan zorgen
• de verschillen tussen weblogs, Twitter, Facebook, LinkedIn, Hyves en community’s
• welke tijdsinvestering sociale media vergen

Deze sociale media-training is uitermate zinvol voor

• medewerkers van marketing- en communicatieafdelingen
• managers in bedrijfsleven en non-profit organisaties
• zelfstandigen
• iedereen die veel moet communiceren

Aanbod
Tijdsduur: één dagdeel
Aantal deelnemers: maximaal acht deelnemers
Inschrijving: open inschrijving en in-company

De trainer
De sociale mediatrainingen worden gegeven door Marie-José Klaver. Zij werkt sinds 1996 als internetjournalist en houdt zich sinds het prille begin bezig met sociale media. Voor NRC Handelsblad heeft ze in de periode 2003-2010 een weblog bijgehouden. Sinds 2008 traint Marie-José medewerkers in verschillende organisaties, waaronder het Fries Museum en het Gemeentearchief Rotterdam, in het gebruik van sociale media.